>
יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך



נשים

דף הבית » נשים » בנימה נשית זו


וירא בראי הזוגיות


06/11/2014
האם אנחנו מאלו שמחכים שיקרה משהו בשביל לעשות חסד או מאלו כאברהם איש החסד?


עולם חסד יבנה
ב"חובות הלבבות"[1] כתב רבנו בחיי שישנה מציאות שבה האדם יתן וישקיע מהונו ואונו בשביל חברו, אך בעצם הוא עושה טובה לעצמו ולא לחברו. שכן מה שמניע אותו היא אי היכולת שלו לעמוד בצד ולראות את חברו סובל, הוא רואה מישהו בצרה ובפנים מתפשטת תחושה קשה ולא נעימה, הפתרון מגיע בדמות העזרה ושלום על ישראל. מילוי החיסרון של חברו היה בעצם מילוי החיסרון שלו עצמו, והרחמים שהוא הפגין כלפי חברו היו בעצם מופנים כלפיו.
עצם הרגשת חיסרון החבר כחסרוננו היא באמת מעלה גדולה מאוד, והלוואי והיינו זוכים לה תמיד, אך היא עדיין חסרה. האדם שפועל מתוך רחמנות עושה את מעשיו מתוך מניעים חיצוניים שמעוררים את מצפונו, למעלה ממנו נמצא בעל מידת החסד. בעל מידת החסד הוא האדם ששואף לחסד בכל מהותו, אין לו שום מניע בעצם המעשה מלבד עשיית החסד וההטבה עם חברו.
בפרשתנו אנו פוגשים את אברהם אבינו, עמוד החסד. לאחר שנתנסה בניסיון לא פשוט, ברית המילה, ועמד בו בהצלחה, אברהם יושב ביום השלישי למילתו, היום הקשה ביותר, בחום איום ונורא ומחכה לאורחים. הוא אפילו שולח את משרתו שיחפש אורחים בשביל לארח אותם ולהיטיב עמם, הוא לא נרגע עד שהקב"ה שולח לו שלושה מלאכים שיספקו את מבוקשו - לתת, להעניק, להשפיע אהבה וחסד.
פרשת שבוע - פרשת וירא - בראי הזוגיות
גם בבית שלנו ישנם שני סוגים של בעל/אשה, ישנם רחמנים וישנם בעלי חסד. ומי אנחנו? האם אנחנו מחכים שיקרה משהו בשביל להיטיב ולעזור לבן/בת הזוג או שכל מגמתנו ורצוננו היא להשפיע טוב ולהרעיף אהבה? האם אנחנו צריכים שיזכירו לנו שבן/בת הזוג זקוקים לנו או שכל הזמן מקוננת בראש המחשבה: איך אני יכול/ה לעשות טוב לאישתי/בעלי?

ניצוץ אחד של חסד אמיתי יכול להציל מקנאה, משנאה, מריבים שטותיים או חיכוכים מיותרים. בכל אחד מאתנו יש ניצוצות ממדרגת אברהם אבינו, ועלינו מוטלת החובה להלהיב את הניצוצות עד שיהפכו לעמוד של אש שיתקדם לפני ביתנו ויורה את הדרך הנכונה.

[1]פתיחה לשער "עבודת האלוקים"
 
 
הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית ותיקה ובעלת רשת משרדי השידוכים דו-לב.
טלפון: 03-6565000
 
רשימת התגובות  
תורת חסד - , 09/11/2014
במעשה החסד גורמים תמיד לנוכחותה של השכינה שהרי תמיד תמיד בעצם אותו המעשה יש רגע או שבריר של שנייה שבו גם עושה החסד וגם הנהנה חושבים על המקור המדרבן של מעשי החסדים הבורא יתברך. ובאותה הרגע הנאצל השכינה לעולם מתייצבת גם היא כחוט משולש להיות עמהם ולו לרגע קל אבל אין משים אל לב כי תמיד תמיד מוסיפה השכינה את חלקה העלום את המסר הזה מבקשת להעביר התורה בסיפור אירוח המלאכים על ידי אברהם
משה אהרון
כתוב תגובה
הנך מוזמן להגיב על וירא בראי הזוגיות
*שם:
  דוא''ל:
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines