יש כותבים שיש להם טעויות רבות בכתב ובאופן עקבי הם לא מוחקים אותם, אנשים אלו פעמים רבות אינם מודעים לטעויות שלהם או שהם חסרי בקרה עצמית, קלי דעת, עייפים ולא מרוכזים.
צורת המחיקה של המילה מלמדת על תפקוד הכותב בעת טעות:
האם הכותב מתמודד עם טעויות באופן בריא, ומשוחרר או שהוא כועס על עצמו ומאשים את הזולת? האם הוא מסתיר את טעותו מהזולת או שהוא מתקן את טעותו ואינו פוחד מתגובות הסביבה?
לעיתים ככל שהטעות חזקה יותר כך הכותב מנסה להרגיע את עצמו על ידי הסתרת הטעות במחיקה חזקה יותר.
קו אחד ישר על המילים שמוחק: מצב טבעי ובריא בו הכותב הוא בעל שיפוט בהיר עם יכולת דיוק וגישה זהירה. אשר בעת טעות הוא זורם, מקבל טעויות כחלק מהחיים ולא נכנס לרגשות מסובכים.
מספר רב של קווים ישרים: מספרים על מצוקה אישית, התלבטות.
הכותב לא מתמודד באופן שליו עם טעויות אלא כועס על עצמו ומנסה להסתיר את טעויותיו.
מחיקה זוויתית עם קווים צפופים:
(קווים עולים ויורדים בזווית כמו דשא, על גבי המילה הכתובה).
יש רגשות נוקשים, מתחים וכעסים.
זה טיפוס נוקשה שכועס על עצמו בצורה מחמירה ולא עובר לסדר היום על הטעות, המצפון שלו עובד זמן רב אחרי הטעות.
מחיקה חזקה שמסתירה את הכתוב:
הכותב מכסה ומסתיר את הטעות מעיני הזולת, קשה לו להודות בטעויות.
לעיתים זה סימן שמספר על חוסר כנות.
מחיקה בצורת סוגריים:
זהו כותב שנוטה לתקן את הטעות ללא רגשות כעס ומצפון, הוא לעיתים מעט עצל מכיוון שלא היה לו כוח למחוק את המילה הכתובה והוא מצא פיתרון קל יותר.
באופן כללי כתב שיש בו הרבה מילים מחוקות ותיקון של הרבה אותיות מספר פעמים רבות על מצב של מצוקה, על פחד מכישלון, חוסר ביטחון עצמי והערכה עצמית נמוכה.
לעיתים זה מבטא קושי לימודי.
יודגש כי לא ניתן לאבחן על פי סימן אחד בלבד.
אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן.
אבל בלי לחפור, אה...
אתי בורוכוב, מאבחנת, מורה ומרצה לגרפולוגיה, גרפו-תרפיה וציורי ילדים, מנהלת המכון "פנימיות הכתב והציור".
פרטים ליצירת קשר:
052-8000890 | 08-6343922