>
יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך



נשים

דף הבית » נשים » הורוּת ואמהוּת


כפית של נחת


09/02/2014
מבט אחד נוסף על התעודות, אך הפעם מצידה של המורה שהיא גם אם וגם תלמידה לשעבר. להציץ אל שלושת הצדדים של המטבע.


קרני השמש מתארכות  ועוד יום עומד לחלוף ולהביא את הערב בכנפיו. עדין אני רכונה על גליון הציונים שעלי להכין לקראת חלוקת התעודות.
המחשבון מונח לצד העיפרון והמחק. שוב לחשב ממוצע, להתלבט, לרשום ציון, למחוק, לנסות לערוך הערכה מחודשת. הציון הוא מוחלט וסופי?! יש מקום לשפרו על בסיס ההתרשמות במהלך השיעורים
שעות הערב כבר חולפות והלילה פורש את חסותו. אני חשה נוגעת/לא נוגעת בציפור נפשם של כולם: תלמיד-הורים-חברים-משפחה. תגובת שרשרת ארוכה שמי יודע לאן תוביל בסופה.
התעודות... נושא כל כך רגיש לתלמיד, להורה ולמורה.
מה לא נכתב בעניין התעודות?!, בעניין ההישגיות?!, בעניין היכולת?!, בעניין המאמץ וההשקעה?!.
בכלל מי צריך תעודה??? איך לבנות מסמך ששמו תעודה????
התעודות
בעבר הרחוק הייתה רשימה של מקצועות וציונים לצידם.
במשך השנים הוחלט להוסיף  הערכות אשיות בכל מקצוע (הלקוחים מ'בנק' שיוצרים בבתי הספר) לחיזוק הדימוי העצמי של התלמיד.
יש מחוזות שגם התלמיד בעצמו כותב על עצמו הערכות אשיות.
כדי למקד את הישגי התלמיד ומאמציו, יש המפלחים  כל ציון לרמת הידע, מצב ההקשבה, ההשתתפות והכנת שעורי הבית.
לפי כל השיטות, הוחלט לתת תעודה כסיכום לימודי בפרק זמן מסוים.
הוכח שזו דרך יעילה לתחזק ולשמר את החומר הנלמד.
שיטת מונטוסורי לבית ספר ללא שעורי בית, נכשלה.
מי כמונו יודעים ששמיעת הרצאה/שיחה/קריאת ספר עיוני ללא סיכום או כתיבת נקודות תזכורת וכד', מתנדפת ממוחנו במשך הזמן.
זו  לא הבחירה שלי!!!
אני משמשת כרגע כחיט התופר את החליפה לפי המידות שניתנו לו.
הבחירה, ראשיתה בתלמיד. הוא בחר אם ללמוד, אם להשקיע, אם להתאמץ. החלטה שמצריכה התמדה ועקביות. בכלל לא פשוט וקל!!.
המשך הבחירה, בנפשות הפועלות סביב התלמיד. במשפחה התומכת פיסית ונפשית. החלטה שמצריכה  התמדה ועקביות. לא פשוט וקל!!!.
נסי לדמיין, ילד היושב אחר הצהריים ומתחיל להכין שעורי בית, לא יודע תשובות, לא יודע את רוב התרגילים או שלא מבין את הטקסט שקורא. מבקש עזרה בבית, אולי מצלצל לחבר, לקרוב משפחה. אולי סוגר את המחברת בחבטה ומתכנן להעתיק מחר בהפסקה מהר לפני השיעור. ואולי לא יכין וזהו.
יום חדש, שעורי בית חדשים וקשיים ישנים החוזרים על עצמם. כל יום מאבק ושינוס מותניים מחדש.
איך יבוא מאמץ זה לידי ביטוי בתעודה???
איפה כל ילדי החמד שמשולבים בהוראה מתקנת, זה אומר שיוצאים מספר שיעורים בשבוע לתיגבור אצל מורת שילוב?
איפה הילדים שלומדים בשיעורים פרטיים מחוץ למסגרת הלימודים?
איפה הילדים שנמצאים תחת לחץ לימודי בבית המעורב בלחץ רגשי??
איפה כל שיטות הקסם ללמידה פרטנית ושיעורי תגבור וכד?
אין כלי מדידה למאמץ.
אין ציון לגודל ההשקעה.
יבורכו אלו שהצליחו לשאת פירות.
ואיפה אילו שניסו, באמת השתדלו ולא השיגו כראוי?
איפה-זו מילת שאלה לזיהוי מקום.
אנו ההורים, אני האמא –זו מילת התשובה לזיהוי המקום המדויק.
התגובה שלכם ההורים, שלך אמא  (ואני כלולה ב"ה כמוכם) היא היא מילת המפתח וההצלחה של ילדכם בהישגיות בחיים, בהמשך המוטיבציה, בעשייה חיובית, בהערכה עצמית.

כשהתעודה מאירה פנים, קל להחמיא, לשמוח, להגיד: "איזו תעודה 'משעממת'?!" וזה לא מובן מאליו. הודו לה'"
כשהתעודה לא ענתה על ציפיותייך אמא יקרה, הניסיון גדול והרה גורל.
היי מחושבת בכל זיע בפנייך, חשבי על תגובותייך. את היא סמל השמש בניתוח גרפולוגי בציורי ילדך. שלחי לו קרן חמה ומלטפת. קרן מרפאה ומזור בכנפיה. קרן שיש בה צדקה חסד וזכות.
השמש לא מופתעת בבוקר שעליה לזרוח. זו מלאכתה מימים ימימה.
הרי ידעת את מצב ילדך בלימודים אם עקבת והתעניינת במהלך מחצית השנה.
עתה זה לא  הזמן להרצאות המוסר וללקחים. אל תחפשי אשמים, הרצפה לא עקומה.
בטווח של שנות עבודה כה רבות, פגישות שיחות ועימותים עם סוגי הורים כה רבים, בשורה התחתונה.הבחירה שלך אמא יקרה, היא איך להצמיח ולהאיר את השתיל הרך לקראת החיים הרציניים. הלך התנהגותך יביא איתותים ואי אילו תזכורות למעשה ידינו, ברצף השנים שיבואו.
בנין האשיות של היקר לנו נבנה מהערכתנו הכנה ומאהבתנו הצרופה לו.
אסיים בשיר 
"כפית של נחת"
אם הייתי קונדיטורית,
ודאי הייתי מגישה להורַי,
עוגת שכבות חגיגית.
 
אם הייתי חקלאית,
ודאי הייתי מגישה לאהובַי,
זר פרחים ריחני, מיוחד.
 
אם הייתי תופרת,
ודאי הייתי מגישה ליקירַי,
מעיל פרוות יחודי.
 
אך אני בסך הכל, תלמידה.
מה אוכל להגיש להורי היקרים
כאות הוקרה על האהבה, על הדאגה,
על המסירות האין סופית, על ה...?
  כ פ י ת   ש ל   נ ח ת !!!
התעודה – הזדמנות נפלאה
להכרת הטוב!
השתדלתי?? התאמצתי??
 
האגרום להורי קורת רוח
או שמא, ח"ו, מורת רוח?!?
 ע ת   ש ל   ח ש ב ו ן   נ פ ש
את הטוב – להשביח,
את הטעון תיקון –
להשריש ולהפריח
 
כתוב תגובה
הנך מוזמן להגיב על כפית של נחת
*שם:
  דוא''ל:
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines