כתבתי על שיתוף – יש דבר מקסים שנקרא 'מפגשי נטוורקינג' שהם בעצם מפגשים של בעלי עסקים עצמאים מתחומים שונים ומגוונים שנפגשים פעם בשבוע/חודש יושבים ומדברים על בעיות שעולות בעסק שלהם, ותורמים מהידע, מהנסיון, מהבעיות, מהפתרונות ואפילו מהכשלונות שלהם לכל הקבוצה, מקבלים טיפים מהמנחה או מאחד המשתתפים. כי בסוף – מכל דבר לומדים. ומכל דבר צומחים. וחוץ מזה, שלצאת מהבית, לשתות קפה ולנשנש עם בנות אחרות – זה תמיד כיף. ולא צריך סיבה מיוחדת בשביל זה J
גם לעסק יש יופי ולא רק אופי
פתחת עסק. עכשיו צריך למתג אותו. לבחור שם. לבנות לוגו. ולעצב שפה פרסומית, צבעוניות - שתלווה אותך בעסק. בסופו של דבר הלוגו זה הפנים שלך. זה לעיתים הדבר הראשון שרואים. לפני שפוגשים אותך ו/או את המוצר שלך. אז תשקיעי מחשבה. ואם צריך גם כסף. זה משהו שילך איתך להמשך. וזה שווה. זו הניראות. זה החלק הויז'ואלי שזוכרים. יש מותגים ותיקים שהלוגו שלהם כ"כ מוכר שגם בלי השם יודעים את שם המותג, אולי המותג הבא יהיה – את!
למה אני מתכוונת?
אתן דוגמא: פנו אלי זוג עורכות דין שרצו לפתוח משרד עצמאי. ישבנו יחד וגיבשנו בריף לעיצוב הלוגו. כמה שזה נשמע פשוט, ישבנו על זה שעה שלמה על מנת להחליט האם השם יהיה באנגלית או בעברית, מה תהיה הצבעוניות (כל צבע משדר משהו אחר ומתאים לתחום עיסוק אחר), האם יהיה פרוט של ההתמחות שלהן, האם הכל בצד אחד או דו-צדדי וכד'.
הן רצו את השמות שלהן בעברית ("כי ככה כולם עושים"), ואני דווקא המלצתי להן לעשות זאת באנגלית (דווקא בגלל שכולם עושים כך. לבדל את עצמן) ובאמת כך היה. הפגישה המקדימה הזאת אף יצרה את הבריף למעצבת. וכך העבודה של המעצבת קלה יותר. ברורה יותר. ולא הלוך-חזור כל פעם בגלל חוסר מידע. זה אף מיקד וחידד להן מה הכיוון שלהן. מה המסר. מה הבידול שלהן ואיך להביא זאת לידי ביטוי.