>
יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך



נשים

דף הבית » נשים » אשת קריירה


הדרך לעצמאות


07/01/2014
כל מה שחשוב לדעת לפני שפותחים עסק עצמאי


שלום בנות (ובנים – אם מישהו במקרה השתחל לו למדור),
לפעמים חלומות מתגשמים. כן!
כל עסק הוא חלום של מישהו. לאחר מעבר מעבודה של 13 שנה במנהלת שיווק ופרסום בחברות הגדולות במשק לעבודה כעצמאית, אני מבינה את כובד ומשמעות העניין. לכל דבר קטן יש משקל. השפעה. אנחנו בד"כ די לבד. לא עם עשרות (ולעיתים מאות) עובדים סביבנו שמפרים אותנו. מתקילים אותנו ומאתגרים אותנו. ולכן יש משמעות לשיתוף. התייעצות.  גם עם איש מקצוע בתחומים שונים (שיווק, כספים, אינטרנט וכד') וגם עם קולגות, עצמאיות כמוכן שמתמודדות עם הדילמות העסקיות-שיווקיות-פרסומיות המשותפות בד"כ לכולם.
 
כשרון זה יתרון!
את שפתחת עסק/מותג לקייטרינג/אופנה/טיפול וכד' – אומר שאת וודאי מאוד מוכשרת ויש לך את יכולות העיצוב/בישול/טיפול , אך זה לא תמיד אומר שאת יכולה ויודעת לעסוק בכל רבדי העסק. ואת גם לא צריכה. 
לא בכדי בכל ארגון יש אנשים שונים שמתעסקים ומתמחים בתחומים שונים: יש את אנשי הייצור שמפתחים את המוצר, יש את אנשי המכירות שמוכרים אותם, יש את אנשי השיווק שקובעים את האסטרטגיה ומביאים לידיעת הלקוח על קיום המוצר ויוצרים ביקוש, יש את מח' הכספים (שדואגים לצד הפיננסי) ויש את המנכ"ל שרואה את התמונה המלאה ויודע לנהל (גם זו מיומנות שצריכה להיות בארגון. או בעסק פרטי. במיוחד כאשר מעורבים עובדים שכירים בתמונה). תתמקדי במה שאת טובה ותעשי 'אאוטסורסינג' למה שמעכב אותך. תוקע אותך ומונע ממך להמריא.  אז כן, אפשר ללמוד איך לעשות שיווק – ואני אנסה לעזור לכן פה.
 
לשתף זה כיף!

כתבתי על שיתוף – יש דבר מקסים שנקרא 'מפגשי נטוורקינג'  שהם בעצם מפגשים של בעלי עסקים עצמאים מתחומים שונים ומגוונים שנפגשים פעם בשבוע/חודש יושבים ומדברים על בעיות שעולות בעסק שלהם, ותורמים מהידע, מהנסיון, מהבעיות, מהפתרונות ואפילו מהכשלונות שלהם לכל הקבוצה, מקבלים טיפים מהמנחה או מאחד המשתתפים. כי בסוף – מכל דבר לומדים. ומכל דבר צומחים.  וחוץ מזה, שלצאת מהבית, לשתות קפה ולנשנש עם בנות אחרות – זה תמיד כיף. ולא צריך סיבה מיוחדת בשביל זה J
גם לעסק יש יופי ולא רק אופי
פתחת עסק.  עכשיו צריך למתג אותו. לבחור שם. לבנות לוגו. ולעצב שפה פרסומית, צבעוניות - שתלווה אותך בעסק.  בסופו של דבר הלוגו זה הפנים שלך. זה לעיתים הדבר הראשון שרואים. לפני שפוגשים אותך ו/או את המוצר שלך.  אז תשקיעי מחשבה. ואם צריך גם כסף.  זה משהו שילך איתך להמשך. וזה שווה. זו הניראות. זה החלק הויז'ואלי שזוכרים.  יש מותגים ותיקים שהלוגו שלהם כ"כ מוכר שגם בלי השם יודעים את שם המותג, אולי המותג הבא יהיה – את!
למה אני מתכוונת?
אתן דוגמא: פנו אלי זוג עורכות דין שרצו לפתוח משרד עצמאי. ישבנו יחד וגיבשנו בריף לעיצוב הלוגו.  כמה שזה נשמע פשוט, ישבנו על זה שעה שלמה על מנת להחליט האם השם יהיה באנגלית או בעברית, מה תהיה הצבעוניות (כל צבע משדר משהו אחר ומתאים לתחום עיסוק אחר), האם יהיה פרוט של ההתמחות שלהן, האם הכל בצד אחד או דו-צדדי וכד'. 
הן רצו את השמות שלהן בעברית ("כי ככה כולם עושים"), ואני דווקא המלצתי להן לעשות זאת באנגלית (דווקא בגלל שכולם עושים כך. לבדל את עצמן) ובאמת כך היה.  הפגישה המקדימה הזאת אף יצרה את הבריף למעצבת. וכך העבודה של המעצבת קלה יותר. ברורה יותר. ולא הלוך-חזור כל פעם בגלל חוסר מידע. זה אף מיקד וחידד להן מה הכיוון שלהן. מה המסר. מה הבידול שלהן ואיך להביא זאת לידי ביטוי.
זהו.
תודה שנישארתן איתי.
ניפגש בשבוע הבא...
 
כתוב תגובה
הנך מוזמן להגיב על הדרך לעצמאות
*שם:
  דוא''ל:
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines