יהדות

דף הבית » נשים » חדש על המדף

טיול בצפון

04/08/2013
אוטוטו החופש נגמר. הממליצה הספיקה לטייל באזור הצפון עם המשפחה והיא חוזרת עם רשמים ומקומות שווים, לסיום בטעם של עוד.

אני מאוד אוהבת לטייל עם המשפחה בצפון וכמעט בכל חופשה אנחנו מוצאים מקומות חדשים ומהנים לבקר בהם כאשר האתגר הוא במציאת מקום שכולם ייהנו בו. השנה נפסלה אפשרות המסלול הרגלי כך שהטיול נסוב סביב פינות יפות ושכיות חמדה. התחלנו את היום כמעט על גבול סוריה וביקרנו בבוטיק השוקולד "דה קרינה" הנמצא בעין זיוון שבגולן. הצטרפנו לסיור מודרך שכלל הצצה מרתקת למפעל וצפייה בתהליך ייצור השוקולד במפעל ואחר כך התישבנו לנסות בעצמנו במסגרת סדנת שוקולד. עבור המובגרים ישנה סדנא מותאמת המשלבת ליקרים וחומרי גלם עם אלכוהול. חשוב להדגיש כי אין כניסה למפעל עם עגלות וכי יש לתאם מראש את הביקור מאחר והוא גדוש מבקרים. הסדנאות מתאימות לכל גיל. מחיר: ביקור + סדנת ילדים: ילד - 55 ₪ (ביקור + סדנא) / מבוגר 65 ₪ . ביקור מודרך: מבוגר:22 ₪ ילד:18 ₪.
אני ממליצה לשבת בבית הקפה המשובח וליהנות ממשקה אייסקפה או מילקשייק שוקולדיים ומעולים. טלפון להזמנות: 04-6993622 יש לתאם הגעה מראש.  www.de-karina.co.il. שעות פתיחה:  9:00- 17:00 יום שישי 9:00- 15:00 (כשר). מרכז המבקרים 'דה-קרינה' סגור בשבתות וחגים, מוצרי 'דה-קרינה' בכשרות מהודרת, חלב ישראל.
סיימנו את הביקור ועלינו להר בנטל לצפות ב"מרום הגולן", נסיעה שאורכה 5 דקות אבל שווה כל רגע ושם נחנו וסעדנו את לבנו עם סנדויצים שהכינונו מראש. עייפים ומרוצים שמנו פעמינו לכפר בלום. "קייקי כפר בלום" גדל מאוד מאז ביקרתי בו לאחרונה וכעת מכיל מגוון גדול של אטרקציות המתאימות לכל הגילאים. אני קפצתי מייד לקייק עם הגדולים ושטנו במלא המהירות במורד הזרם הרגוע. באותו הזמן בילה בעלי עם הקטנות בפעלתון המותאם לילדים קטנים ואז שייט איתן בסירה מוצלת כדי שגם הן יוכלו לקבל את חווית המים. כשחזרנו הסתובבנו במתחם ורשמנו לעצמנו שבפעם הבאה חייבים לנסות את האומגה ואת מטווח הירי. בפיתוי של קיר הטיפוס לא עמדתי ואחרי חמש דקות סימנתי וי על האתגר.

הגענו לצימר עייפים אך מרוצים וישבנו לתכנן את היום הבא שכלל ביקור ב"צוק מנרה". אל הצוק הגענו עם המשפחה המורחבת; המבוגרים יותר נהנו מנסיעה ברכבל שהוא הארוך ביותר בארץ (1,740 מטר) בעוד הצעירים התחלקו לזוגות וגלשו במגלשת ההרים. אם היה לנו יותר זמן היינו מנסים גם את הסנפלינג שנעשה כגלישה אנכית מהמצוק הגיאולוגי בגובה של 42 מטר. מאחר ולא קבענו מראש, חלק מהמשפחה הגיעה לתחנה העליונה ששם יש הפעלות ופעילויות לכל המשפחה, הכוללות את רכבת הצוק, ג'ימבורי, מזנונים כשרים, אמפי למופעים, סדנאות וסיורים בטבע, ואילו החלק השני הגיע אל התחנה התחתונה הכוללת את מגלשות ההרים והטרמפולינה. במהלך חופשת הקיץ יתקיימו בצוק מגוון פעילויות לכל המשפחה, מבית "בא מהטבע" ללא תשלום: שריקות ומשרוקיות מהטבע – סדנת לימוד שריקה בעלים, עשבים, ספלולים ועוד, ויצירת משרוקית במבוק מקושטת בחומרים מהטבע. פעילות ביער, מתחם מעברים אתגריים – הליכת זיקית, מעבר חלון, זחילה אינדיאנית, מעבר במנהרה, מעגל מתופפים - 35 תופים, שופרות וכלי הקשה שונים. סיורים מוסיקליים בחורש הצוק – סיורים המשלבים סיפורים וכלי נגינה במעבה החורש הטבעי. המחירים משתנים בהתאם לחבילה בה תבחרו ומפורטים באתר www.cliff.co.il
חופשה עם הילדים יכולה להיות מאוד מעייפת מנטלית, ולא רק פיזית. הפְּנִיוּת הנפשית מייגעת שכן בכל רגע נתון מישהו רוצה ממך משהו. עקב כך החלטתי שאני מפנה זמן לעצמנו וערב אחד שמנו פעמנו לבית הקולנוע לצפות ב"מלחמת העולם Z ". קשה לי לומר אם הייתי מגדירה אותו כסרט אימה או סרט פעולה מה שקצת העיב על ההנאה שלי מאחר ואני אומנם חובבת סרטי פעולה אבל מעדיפה שלא לראות סרטי אימה בתלת מימד באולם קולנוע חשוך בשעה מאוחרת בלילה. יצאתי מהסרט קצת פחות רגועה משהייתי כשנכנסתי אבל גם מהורהרת למדי. הסרט מספר על וירוס איום ההופך אנשים ל'מתים-חיים' עם נטייה אלימה ורצון לנשוך בני אדם שאינם נגועים. אחוז ניכר מאוכלוסיית בני האדם בכדור הארץ נמחקת, ומשאירה אותי עם השאלה האם מגנים על מבחנות המכילות חומרים מסוכנים באותה מידת זהירות ששומרים על ראשי נפץ גרעיניים שהם , מטבע העניין, הרבה יותר קשים להחביא בכיס.

לכל הטורים של הממליצה לחצו כאן

מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים