>
יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך



נשים

דף הבית » נשים » ארכיון


הגיע הזמן לזוז!


14/06/2011
אחרי תשעה חודשים של הריון, לידה ותקופת התאוששות, חשוב לסגל אורח חיים שכולל גם פעילות גופנית. מומחים מסבירים על אזורי הגוף שזקוקים לטיפול לאחר לידה


פעילות גופנית סדירה מפחיתה מתחים, עייפות, תוקפנות ודיכאון ותורמת לתחושה כללית טובה ונמרצת יותר.
יש לכך חשיבות מיוחדת לאחר לידה כשנשים רבות חשות עייפות ותשישות בשל ההסתגלות לתפקוד האימהי.
תקופת ההיריון ותהליך הלידה מהווים אתגר פיזיולוגי ונפשי והאישה זקוקה לפרק זמן של כשישה שבועות בכדי להתאושש. שלב זה נקרא תקופת משכב הלידה, והוא מתחיל למעשה מרגע יציאת השלייה ומסתיים כשישה שבועות לאחר הלידה.
האימהות משנה כליל את חייה של האישה, אשר צריכה להסתגל לסדר יום חדש, שכולל מעגל של האכלות, החלפות ואמבטיות וגורם להרבה נשים לעבוד בדפוסי תנועה ויציבה שהגוף אינו מורגל בהם.
גם תהליך ההנקה לאורך כל שעות היממה גורם לעייפות ותשישות. הבשורה הטובה באמת היא, שככל שהכושר הגופני יגדל כך ההתמודדות של האישה עם המשימות תהיה טובה יותר.
פעילות גופנית סדירה היא חלק מהותי מאורח חיים בריא, מאפשרת  תפקוד יעיל של הלב והריאות, שומרת על מערכת השרירים חזקה, גמישה וחסינה יותר. תפקידה של הפעילות הגופנית לאחר לידה הינו לשפר את יציבותה של האישה ולסייע לחזרה לגזרה ולתחושה כללית טובה יותר.
הפעילות הגופנית לאחר הלידה צריכה להיות מכוונת אל כל אותם אזורים שפעלו בתהליך ההיריון והלידה. ההתמקדות צריכה להיות בכל אותם אזורים בעייתיים – אזור קרקעית האגן, חיזוק שרירי הבטן ועבודה על הארכת גב תחתון וחיזוק שרירי הגב העליון.

 
מומחי סטודיו C מסבירים על האזורים הדורשים טיפול לאחר לידה:
 
1. קרקעית האגן (רצפת האגן):
אזור זה עבר את האתגר הגדול ביותר בתהליך הלידה.
שרירי קרקעית האגן תומכים באיברי האגן (שלפוחית השתן והרחם) ומונעים מהם לצנוח דרכה.
קרקעית אגן חזקה ובריאה חשובה לשליטה בסוגרים. לידות קשות וארוכות ומספר רב של לידות מחלישים אזור זה ולכן, הפעלת שרירים אלו, במיוחד לאחר לידה ובכל עת, עשויה לעזור בריפוי התפרים ותחיש את חזרת רצפת האגן לתפקוד מלא, מוקדם ככל האפשר.

2. שרירי הבטן:
במהלך ההיריון שרירים אלו התארכו מאוד ולאחר הלידה הבטן רפויה ואינה מסוגלת לתמוך כראוי בגב התחתון ובאיברים הפנימיים. חזרתה של הבטן לתפקוד דורשת זמן והתייחסות וזאת על ידי עבודה נכונה, תוך דגש על השריר הרחב בטני. בכדי למנוע לחץ על קרקעית האגן בעת ביצוע התרגיל יש לכווץ את קרקעית האגן לפני ובמהלך תרגיל הבטן. תרגול נכון ימנע בעתיד מצבים של דליפת שתן בזמן עלית הלחץ התוך בטני.

3. גב עליון:
נשים רבות סובלות לאחר הלידה מכאבים באזור הגב העליון והצוואר, וזאת כתוצאה מהטיפול בתינוק, שגורם לאישה לעבוד הרבה פעמים בגב כפוף (בעת ההרמה, החתלה, אמבטיה וכו'…). חיזוק שרירי הגב העליון יקלו על האישה וימנעו כאבים באזור זה.

4. גב תחתון:
במהלך חודשי ההריון משתנה יציבתה של האישה ההרה, גודל העובר והתרחבות הבטן גורמים להעתקת מרכז הכובד של הגוף, ואזור הגב התחתון נוטה להתקצר. לאחר הלידה חשוב לעבוד בתרגילים להארכת הגב התחתון ואלה ימנעו או יפחיתו את הכאבים באזור זה.

5. יציבה:
נשים רבות נוטות לסגל לעצמן את אותה עמידה ויציבה הריונית גם לאחר הלידה. חשוב ללמד את הגוף מחדש הרגלי עמידה ועבודה נכונים שכן יציבה נכונה משפרת את המראה ומשפיעה על מצב רוחה והרגשתה הנפשית של האישה.
 
באדיבות האתרים 'מאמאלה' ו'קונות בכיף'
 
כתוב תגובה
הנך מוזמן להגיב על הגיע הזמן לזוז!
*שם:
  דוא''ל:
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines