>
יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך



נשים

דף הבית » נשים » ארכיון


מה לאכול אחרי לידה?


20/12/2010
נשים רבות לא יודעות מה התזונה הנכונה אחרי הלידה. מומחית נותנת את התשובות


לאחר הלידה חשוב לאכול מזון בריא המספק את כל אבות המזון, החיוניים לחיזוק הגוף ולהבטחת איכות החלב. נשים לאחר לידה מדווחות פעמים רבות על עלייה בתיאבון, עייפות וחוסר זמן לבשל – דברים העלולים לגרום לאכילת מזון מהיר ולעלייה במשקל. הדיאטנית ד"ר מיכל גילאון, יועצת למועצת החלב, נותנת עצות חשובות לתזונה נכונה לאחר לידה:
 
לאכול כמות מתאימה של קלוריות: אמהות רבות מתוסכלות מכך שהן לא מצליחות לרדת במשקל ואף עולות במשקל בתקופה הראשונה שלאחר הלידה, בדרך כלל כתוצאה מעייפות, ישיבה ממושכת בבית וגם כתוצאה מעלייה בתאבון. האם זקוקה לתוספת קלוריות, אבל מדובר בתוספת של 330 קלוריות ביום בלבד בחצי השנה הראשונה. לעומת זאת, מומלץ שלא לעשות דיאטות שמכילות פחות מ- 1800 קלוריות ביום.
 
לאכול מגוון מזונות: אין מזונות אותם חייבים לאכול בזמן ההנקה או מזונות שמוכרחים להימנע מהם. רוב האימהות יכולות לאכול הכול (אך במידה) מבלי שזה יפגע בהרכב החלב או בתינוק. כדאי לבחור במזונות שעשירים ברכיבים תזונתיים כמו: דגנים מלאים, פירות, ירקות, קטניות, מוצרי חלב דלי שומן, ביצים, דגים, עוף, בשר בקר רזה, אגוזים, שקדים, טחינה. מומלץ להמעיט באכילת מזונות עתירי קלוריות שעשירים בסוכרים ו/או שומנים לא בריאים, כדוגמת חטיפים, ממתקים, עוגות, שתייה ממותקת וכד'.
 
לאכול לפחות 3 מנות של מוצרי חלב ביום: גוף האדם אינו מסוגל לייצר סידן בעצמו, ולכן כשבתזונת האם חסר סידן, הוא יילקח ממאגר הסידן בעצמותיה כדי להבטיח את צורכי התינוק. דבר זה עלול לגרום לירידה בצפיפות העצם ולפגיעה בבריאות האם בעתיד. חלב ומוצרי חלב הם מקור הסידן התזונתי העשיר ביותר והטוב ביותר שקיים ולכן מומלץ לאכול לפחות 3 מנות של מוצרי חלב ביום. דוגמאות למנת חלב: כוס חלב, גביע יוגורט, חצי גביע גבינה לבנה 5% מועשרת בסידן, פרוסת גבינה צהובה.

 
אין צורך להימנע ממזונות חריפים או מתובלים: מזונות אלה יכולים לשנות את הריח והטעם של החלב, אולם הם לא מזיקים לתינוק. להיפך, בחשיפה לטעמים שונים של חלב-אם יש יתרון בקבלה ראשונית של המזון כשהתינוק עובר לאכילת אוכל מוצק.
 
לאכול בריא בלי לעבוד שעות במטבח: נשים רבות לאחר לידה מדווחות כי קשה להם להקדיש זמן רב לבישול. חשוב לציין, כי אפשר להכין אוכל בריא גם ממזונות פשוטים וקלים להכנה שהם גם מזינים:
דגני בוקר משודרגים: כוס חלב, כוס דגני בוקר מלאים (כמו ברנפלקס), חצי בננה חתוכה, 4 תותים חתוכים (או פרי אהוב אחר)
שייק בננה: כוס חלב, בננה קפואה וכפית זרעי פשתה טחונים (לערבב במיקסר)
טוסט פיצה: 2 פרוסות לחם מלא, פרוסת גבינה צהובה, רסק עגבניות (או קטשופ), אורגנו
מוזלי: גביע יוגורט, פירות חתוכים: תפוח, אגס, בננה, תותים, גרנולה, מעט דבש או סילאן
תפוח אדמה אפוי עם יוגורט ועשבי תיבול: תפוח אדמה אפוי, גביע יוגורט, פטרוזיליה, נענע, בצל ירוק
בהצלחה!
 
 
כתוב תגובה
הנך מוזמן להגיב על מה לאכול אחרי לידה?
*שם:
  דוא''ל:
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines