>
יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך



נשים

דף הבית » נשים » ארכיון


אשפית המילים


02/11/2010
תכירו את יערה ביסמוט, אם לשבעה ילדים ומנהלת אתר לכתיבה שיווקית


יערה ביסמוט
מאת: שלומית שוורץ
עברית שפה קשה, יאמרו העולים החדשים, הנתקלים לראשונה בלימודי השפה העברית, אך לא רק הם. יש בינינו, צברים למהדרין, שנשארים לעיתים ללא מילים, כשעליהם להסביר דבר מה, להביע בכתב רגשות ותחושות או להעביר מסר כלשהו. אך יש אחרים, היודעים לכתוב את המילה הנכונה במקום הנכון ולהצליח להעביר את הדרוש במספר מילים מצומצם. לקבוצה נבחרת זו שייכת יערה ביסמוט, העוסקת בקופירייטינג וכתיבה שיווקית.
יערה, מתגוררת בבני ברק, בת 43, נשואה בשנית ואמא לשבעה ילדים ( 4 של בעלה השני, 2 של יערה ואחד משותף ) בעלת אתר האינטרנט, 'המילה האחרונה'.
 
נפגשנו על כוס קפה וירטואלי של בוקר, לראיון טלפוני.
 
מי נעזר בשירותי קופירייטינג?
כמעט כל אחד. כיום, בעידן האינטרנט כשהתקשורת נעשית, רובה ככולה, בכתיבה, שירותי הקופירייטינג נצרכים מאוד. בעבר כשהיה צורך בשיווק, היו פונים למשרדי פרסום גדולים. כיום, ניתן לשכור את שירותי הקופרייטר לפי פרויקט וכן להשתתף בסדנאות כתיבה, כמו שיערה מעבירה, שנותנות כלים, בתחום השיווק והפרסום.
יערה הוציאה גם ספר וירטולי ששמו: "איך לכתוב כמו קופירייטר?" בשיטת עשה זאת בעצמך, שהוא מדריך ראשון מסוגו ללימוד הסודות והטריקים לכתיבה שיווקית יוצרת.
מטרת הסדנאות והספר היא להפגיש את הציבור הרחב עם מושגים בסיסיים מעולם הכתיבה השיווקית. יערה מציינת, כי רובנו מסוגלים להתנסח ברמה סבירה, אבל אם רוצים להיות ממש טובים, צריך להתאמן.
 
מהם תחומי הכתיבה השיווקית?
כתיבה שיווקית מורכבת מ: כתיבה ושיווק. כדי שתהיה כתיבה צריך שיהיה שיווק. הכתיבה השיווקית מתחילה מהאסטרטגיה השיווקית. השיווק הוא מול הלקוח. צריך ללמוד את הלקוח, לעזור לו לזהות את הייחודיות שלו על פני אחרים, ולחשוב איך לבדל אותו? מה הוא יכול לתת ללקוחות שלו שאחרים הבאים מאותו התחום אינם יכולים? חשיבה זו נעשית עוד לפני שלב הכתיבה. הכתיבה היא השלב הסופי.
הקופירייטר הוא איש שיווק, אסטרטג, תפקידו הוא לזהות את הפוטנציאל השיווקי, ולמתג אותו. המיתוג מתבצע לפי צורך הלקוח והוא מורכב מ: נתינת שם, סיסמא, חיבור מודעה, שלט חוצות, תשדיר רדיו, כתיבת מאמר, קמפיין באינטרנט, סרט פרסומת ועוד.
על מנת להגיע לתוצאות אופטימליות עבור הלקוח, יש לזהות קודם את הצורך, את קהל היעד אליו, מה המסר שרוצים להעביר, ורק אחר כך לענות על השאלה, 'איך'?- מממשים את הצורך הזה.
- מה ההבדל בין כתיבה בעט ל'כתיבה' במקלדת?

הכתיבה היא יצירה בלתי אמצעית. כל אחד צריך לבחור את הכלי המתאים לו. ידוע הוא שלכתיבה בעזרת עט או עיפרון יש לה כח מרפא. קיים תחום בשם גרפותרפיה העוסק בטיפול דרך כתיבה. אין ספק, שמאז שעברנו לשימוש מוגבר במקלדת על פני העט והעיפרון, משהו מטביעת האצבע האישית נעלם, אך לא בטוח שזה רלוונטי עבור לקוח הקצה.
 
מה ההבדל בין פרסום ויזואלי על פני פרסום אלקטרוני? (כדוגמת רדיו)
בפרסום ברדיו משתמשים רק בחוש אחד- חוש השמיעה ואילו בפרסום ויזואלי משתמשים במספר חושים. מחקרים הראו כי כשאדם נחשף למודעה הוא 'מקריא' אותה לעצמו ובכך מכניס אותה לתאי המוח. תהליך ההקראה הוא סוג של שמיעה פנימית. כמו כן התמונה משפיעה על המלל ממנה מורכבת המודעה.
בפרסום ברדיו, עובדים בשיטת 'שטיפת המוח', בה משמיעים שוב ושוב את אותו התשדיר, מה שמבטיח שנדע לזמזם את התוכן, אבל לא בטוח שזה יניע אותנו לפעולה.
 
מה הופך פרסום למנצח?
צורך אמיתי של קהל, מענה אמיתי לצורך, כתיבה מדויקת ומלוטשת ופרסום בערוץ השיווק הנכון.
 
 
האם כל אחד יכול לעסוק בכתיבה שיווקית, או שצריך כישרון מיוחד?
כל אחד יכול להתנסח ברמה מסוימת. מי שיודע להתנסח יכול ללמוד תבניות וטכניקה על מנת ליצור מסר שיווקי. אבל על מנת להיות יותר קריאטיבי, לדעת ליצור מודעה, פרוספקט- יש צורך בכישרון אמיתי, או לפחות, ניצוץ של כישרון אמיתי.
 
כיצד בנית מאגר לקוחות?
נוצר קשר עם ד"ר רוני הורוביץ, מומחה לשיווק באינטרנט, שפיתח רעיון חדשני בשיתוף חברת KCS. הרעיון מגולם בפיתוח תוכנת מסרים אוטומטית, בעזרתה ניתן לשלוח מסר פרסומי על בסיס שבועי ללקוחות. יערה, קיבלה את זכות הפיילוט ולשם כך יצרה סדרה של 18 טיפים לכתיבה שיווקית, כך שכל שבוע יישלח טיפ אחר. סדרת הטיפים נשלחה לכל אנשי הקשר המוגדרים ככאלה בדואר האלקטרוני, כ 200 במספר, כך נוצרה החשיפה, שהובילה ליצירת מערכת יחסים אישית עם הלקוחות. כיום, עם חקיקת 'חוק דואר זבל', נחשבת תוכנה זו חוקית וניתנת לשימוש.
 
מה היית מייעצת לנשים, שעובדות בעבודות מתפשרות, לרוב בגלל הילדים, ומחכות לממש את הכישרון שלהן בגיל פנסיה?
ממליצה להמשיך לעבוד, אבל לפנות ארבע שעות בשבוע לטובת השקעה בכישרון על ידי קריאת מידע באינטרנט בתחום, הצטרפות לאתרים ובלוגים חינמיים, להקיש זמן ללימוד התחום, וכשמרגישים ביטחון, להיפרד מהעבודה המתפשרת ולצאת לדרך חדשה. יש כאלה היכולות לשלב עבודה בחוץ עם פתיחת עסק בסדר גודל קטן.
 
מה דורש ממך, בתפקוד בבית ובעסק, להיות עצמאית?
 
כתוב תגובה
הנך מוזמן להגיב על אשפית המילים
*שם:
  דוא''ל:
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines